Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

الثلاثاء، 25 ديسمبر، 2012

ASSALAMUALAIKUM....

hahhhhhh...cak!!!!
dh lame x menulis nie....hari ni dgn berbekalkan sikit tnga yg aku ade, aku gagahkan jgk untuk menulis...

sedihnye,....sedihnyee.....n sedihnyeeeee....
pejam celik...pejam celik....dh abis dh blajo...alhmdlillah....

tgu final exam 10/1 nie......hu2....doakan kami yer....
setiap pertemuan pasti ada perpisahan....
ni kami dlm mggu study week....kna struggle2 la ckit....
harap dapat la dekan untuk kali ni jugak....
in sha ALLAH....
CAIYOK2X....all my Frenz...

ape ag ea....sebenarnya dh lame xde mud nk menulis nie...
hari nie dtg  la ckit mud 2....
heeeeeeeeee............

ni....lagu bt semua shbat2ku......my Lovely FREnz,3rd bachelor of islaMIC edUcatin....
jom...joM...KIte nyanyi ye beraMAi-raMAI.......=)

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

hah...hahhhhh...sedih nk berpisah....
harap kami semua dpt menjalankan praktikal dgn baik.....
n harap UKHWAH antara kami kekal selamanya...
huhuhuhuhu.....


ni adalah KNGAN kami sepanjang KAMI bersama.....huhu...

















الأحد، 14 أكتوبر، 2012

Jika dalam cintamu ...hatimu lebih sering terluka ...Daripada digembirakannya ...Maka lepaskanlah dia dari genggaman penuh khawatirmu..
Jika dia memang cinta sejatimu ...Dia akan kembali sebagai belahan jiwa yg memuliakanmu,
Tapi.......jika dia tak pernah kembali,
Memang dari awal dia tak pernah direncanakan bagimu..Hapuslah sedihmu,Indahkanlah dirimu ..Dan harumkanlah ruang tamu dihatimu bagi cinta yg Baru..

Ya ALLAH,
Berikanlah kepadaku Suami/istri TERBAIK dari sisi-Mu,Suami/istri yg juga menjadi sahabatku dlm Urusan agama,dunia dan akhiratMu

Rabb....Aku memohon Cinta-Mu,
Cinta Orang2 yg mencintai-Mu dan amal yg dpt menggapai cinta-Mu..
Ya Allah,jadikanlah cintaku kpd-Mu melebihi cintaku kpd diriku sendiri,keluarga dan kecintaanku terhadap apa pun jua ..

Ya Ilahi,Tetap SABARKAN Hatiku dlm penantian ini,
Semoga Keindahan yg kudambakan menghampiri dimasa Indah-Mu..Aamiin ya Allah.
 



Jika ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu impikan,
Semoga Dia menghadirkan seseorang yg memimpikanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu rindukan,
Semoga Dia menghadirkan seseorang yg merindukanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu dambakan,
Semoga Dia memberimu seseorang yg mendambakanmu.

Bila ALLAH tak menyatukanmu dengan seseorang yg kamu cintai
Semoga Dia menghadirkan seseorang yg Mencintaimu.

Yang bukan HANYA kerana apa yg ada padamu ....
tapi apa adanya dirimu !!!

Sujudkan Hati & jiwamu,,
Semoga ALLAH memberi kita yg TERBAIK
Dengan segala Keindahan hati & ketakwaannya..
Kerana ..Jodohmu takan jauh sifat,pribadinya sepertimu ..

الثلاثاء، 9 أكتوبر، 2012

BYYKAN SABAR YE...=)

Setiap orang tidak terlepas dari melakukan kesilapan :)

Setiap anak adam melakukan dosa dan kesalahan. Samada kecil mahupun besar. Samada banyak ataupun sedikit. Samada sengaja atau tidak. Apa yang pasti, manusia tidak akan terlepas dari melakukan dosa. Kecuali para nabi dan rasul. Kerana mereka maksum dan terlindung dari melakukan dosa.

“Setiap anak Adam (manusia) mempunyai salah (dosa), dan sebaik-baik orang yang bersalah adalah mereka yang bertaubat” [HR. at-Tirmidzi dan Ibnu Majah] 
Seperti maksud sebuah hadis: “setiap anak adam pasti melakukan kesalahan. Dan sebaik-baik mereka ialah yang bertaubat”

Jadi, jika awak adalah orang yang pernah melakukan kesilapan, jangan lah merasa rendah diri kerana Allah swt tak pernah memandang rendah pada umatnya dan tak pernah membezakan umatnya. Semua manusia sama di mata Allah.... Pintu taubat sentiasa terbuka untuk awak... Allah swt adalah sebaik-baik pemaaf dan pengampun.. Mengapa tidak kita minta padanya? 

“Jika kamu orang baik, maka kesalahanmu pun mampu membawamu ke arah yang lebih baik.”
Allah mengujimu kerana Allah menyayangimu... maka senyumlah dan go on ur life....Buka lembaran baru dalam hidup awak.... InsyaAllah andainya kita sedang memperbaiki diri kita ke arah kebaikan, insyaAllah Allah juga akan mengurniakan seseorang yang sedang memperbaiki dirinya juga ke arah kebaikan. Belum terlambat untuk awak bertaubat dan berubah ke arah kebaikan. 
Membaca kembali lembaran masa lalu hanya akan memupuskan masa depan, mengundurkan semangat, dan menyia-nyiakan waktu yang sangat berharga. 
Tak payah awak nak menoleh ke masa lampau kerana itu hanya membuatkan kita berasa rendah diri dan tidak berupaya untuk menjadi lebih baik... Sebaiknya kita jadikan masa lalu sebagai satu pengalaman dan cabaran buat kita untuk menempuh kehidupan yang baru... jalani kehidupan sekarang tanpa perlu kembali ke masa lalu yang mungkin hanya memeritkan dan menyakitkan... Awak pasti boleh :)
“Jika kamu tetap melakukan kesalahan yang sama, maka sebanyak apapun peluangmu, kamu hanya akan menghadapi kegagalan yang sama.Orang pintar memilih jalan yang berbeza, sedangkan orang bodoh terjatuh di lubang yang sama.” 
 Jangan bersedih ketika melakukan kesalahan, kerana kesalahan yang awak lakukan membuat awak banyak belajar, kerana kesalahan menjadikan awak  lebih kuat, tabah dan matang dalam menempuh segala cubaan dari Allah . Percayalah Allah takkan menguji seseorang hambanya melebihi kemampuannya. 

Kesalahan itu ibarat paku yang tertancap di tembok. Meskipun paku itu dah dicabut, tetap akan meninggalkan lubang di tembok. Bekas lubang inilah yang seharusnya sentiasa menjadi pengingat bagi kita untuk tidak mengulangi kesalahan yang sama dan awak janganlah menjadi INSAN yang suka mengeluh dan marah-marah tatkala mendapat dugaan dan cubaan..jadilah INSAN yang sentiasa sabar dan pasrah dalam mencari pahala Allah..

think positive people...“Melakukan kesalahan itu hal biasa. Memperbaiki kesalahan itu hal yang luar biasa.” Manusia sering melakukan kesalahan tapi jarang untuk membetulkan semula kesalahannya. Dan jika awak membaiki kesalahan yang telah awak buat, InsyaAllah usaha awak itu pasti tidak akan sia-sia :)

الجمعة، 5 أكتوبر، 2012


الأربعاء، 19 سبتمبر، 2012


KURSUS INSANIAH PENDIDIK 2012.....DI SEKAKAP, MERSING JOHOR....

MOGE ISMP DAN DPLI TERUS MAJU DAN UKHWAH INI KAN BERKEKALAN SELAMANYA.....CAYOK2X...

INI  AKN MENJADI kenANGan terINDAh bt kaMI SEMUA....

الاثنين، 6 أغسطس، 2012

RAMADHAN....RAMADHAN.....adakah kami sempat merasa RAMADHAN yang seterusnya???

Ramadan semakin pergi
dan aku ditinggalkan
masih begini

Syaitan akan bebas
sedang iman masih rapuh
dan nafsu terus puas

Ada gembira di hati
menyambut aidilfitri
dan melihat Ramadan pergi
itukah tanda hati suci?

Semoga segala keberkatan
terkumpul sepanjang Ramadan
menjadi perisai dan persediaan
sepanjang kehidupan....

" مَنْ صَامَ رَمَضَانَ اِيْمَاناً وَاحْتِسَاباً غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ". 

Maksudnya : " Sesiapa yang berpuasa Ramadan dengan penuh keimanan dan pengharapan  akan diampunkan segala dosanya yang telah lalu " .

YA ALLAH.....ampunilah dosa-dosa kami.....dan pertambahkanlah IMAN kami.....
moge kami sentiasa di JALAN-MU......
ameennnnn.....



الأربعاء، 11 يوليو، 2012


الاثنين، 28 مايو، 2012







Duhai pendampingku....

Andai saja bisa aku luahkan betapa aku mencintaimu sahabatku, maka akan kuluahkan setiap kerat- kerat hati biar bersatu menguntum senyum paling indah dari wajahmu.namun hati terlalu takut mengungkapnya bimbang satu hari nanti aku akan dilukakan dan ucapan itu terasa begitu menyakitkan. dan rindu itu biar kusimpan dalam sudut hati paling dalam, sentiasa berdoa kita disatukan disyurga bergembira atas dipan- dian indah, dikelilingi sungai- sungai yang mengalir, menikmati nikmat syurga bersama- sama, anugerah Allah yang didunia kita mabuk dalam cinta dan rindu pada-NYA,itulah impianku. Bukan aku menafikan sunnah Rasulullah yang mengajar kita meluahkan cinta kepada sahabat, bahkan aku sering berdoa di sujud terakhirku agar kita terus disatukan hati dalam ukhwah terindah ini. Dan aku juga yakin, biar cintaku padamu sahabatku aku simpan dalam tiap- tiap kerat doaku agar Allah terus mengikat hati kita dalam perjuangan menegakkan agama-NYA.


Pendampingku, kecintaanku,

Jalanan perjuangan begitu memeritkan, dalam setiap langkahku, aku sentiasa diperkuatkan olehmu, biarpun bicara semangat itu terkadang melukakan, aku rela kerana engkaulah pendampingku, yang sentiasa melihat segenap perilaku temanmu ini, biarpun siapa dirimu, aku menerimanya seperti engkau menerima diriku menjadi sahabatmu. Kritikanmu yang pahit itulah yang sedaya kutelan kerana kebenarannya hanya terletak dimatamu, kerana aku hanya yakin, bahawa teman kecintaanku tidak melukakan jika ia bukan kerana islam dan perjuangan kita.

pendampingku,

Andai Allah menerima kita sebagai pejuang agamanya, apalah lagi yang kita harapkan selain anugerah terindah itu, meski berbagai ujian berliku yang akan kita tempuhi dalam langkah perjuangan ini, jangan korbankan cinta atas dasar ukhwah kerana Allah ini kerana itulah kekuatan perjuangan kita, kekuatan diri kita dalam mengapai keredhaan-NYA.

Duhai pendampingku.

Andai suatu saat, aku yang dipanggil Allah terlebih dahulu, engkau doakan aku mati sebagai syuhada' dijalan-NYA, kerana itulah impian kita, dan yakinlah janji Allah itu pasti buat mereka yang ikhlas dalam perjuangan kerana-NYA, dan doakan akulah insan yang dipilih Allah itu, semoga kita bersama hingga kesyurga.