Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

الأحد، 8 أغسطس 2010


Ya Allah....
Jika cinta adalah ketertawanan, tawanlah aku dengan cinta kepada –Mu ,
Agar tidak ada lagi yang akan menawanku...
Jika rindu adalah rasa sakit yang tidak menemukan ubatnya, penuhi aku dengan rindu kepadaMu dan jadikanlah kematianku sebagai muara pertemuan dengan Mu.

Ya Allah...
Hatiku hanya cukup untuk satu cinta, jika aku tidak dapat mengisinya dengan cinta kepada Mu, hendak ke mana kuhadapkan wajahku dari Mu, karena hidupku ini adalah anugerah dan rahmat-Mu...
Saat ku bangun di tengah malam dalam keadan gelisah dan resah,
Ku cuba untuk berwudhu’ dan menghadapkan diriku pada-Mu, tak terasa air mata menitis dalam mengingati dosa dan khilafku.

Ya Rabbi...
Ku ingin sangat sedar dan insaf dengan salah ini , bantu aku dengan kuatkan hatiku, mudahkan jalanku pada petunjuk serta hidayah-Mu dan jadikan tangisku ini sebagai tanda insafku....

Ihdinasyirotalmustakim (Tunjukkan aku jalan yang lurus) itu kata yang sering aku ucapkan dalam solatku, namun ketika jalan itu ada di depanku terkadang aku berpaling atau menghindarinya.....
Ampuni aku.... Ya Rabb...
Kau beri aku hidup untuk dipertanggung jawabkan dan Kau beri aku mati yang tak tau bilakah waktunya. Terbayang datangnya mati, dikubur dalam lubang sempit, gelap dan di kelilingi ulat dan cacing, sepi dan sunyi ditinggalkan oleh mereka yang amat rapat denganku, bahkan yang amat aku sayang.

Ya Allah...
Jadikan SOLAT ini cahaya bagiku, IBADAH ini adalah kekuatan dan ISLAM satu-satunya jalan hidupku, sedangkan tidur, kemalasan dan kesibukan pada dunia adalah musuh sengit bagi solatku maka bantu aku mengendalikannya.....
Jeritan batinku kubukakan padamu Teman, namun derita sengsaraanku kututup terhadap semua mahluk selain Rabbku yang Maha Mengetahui , tempat aku mengadu dan memohon keringanan ujian hidup ini.
Kau sibukkan aku, setelah mengenal Mu, aku hairan bagaimana manusia menjauhkan diri dari Mu, dan bagaimana manusia yang sudah merasakan rahmat Mu mundur kembali dari Mu.

Ya Allah....
Aku cinta kepada Mu dengan dua jenis cinta. Cinta rindu dan cinta kerana Engkau memang patut dicintai...

Ya Allah..
Aku memohon cinta Mu dan cinta orang orang yang mencintai Mu serta semua amalan yang mendekatkan aku kepada cinta Mu. Amien.....
Semoga Engkau kabulkan doaku ini.....aku hanya cinta kepada-MU.....

0 comments:

إرسال تعليق